made_in_america_index_1396982417_600x275Vyhledávání, vyhledávání a zase to vyhledávání. Na tohle snad není už ani co psát. Sedneme si k počítači, zadáme do vyhledávače, co hledáme a pak si jen počkáme pár sekund a máme několik set tisíc možností, mezi kterými si můžeme vybrat. V dnešní době je vše mnohem jednodušší a můžeme se tak zaměřit na opravdu podstatné věci.

V našem případě si zadáme auta, která byla vyrobena v Americe. Najde nám to převážně anglické stránky a tady se ukáže naše znalost angličtiny. Pokud máme však mezery ve slovní zásobě, i tady máme řešení. Prostě text zkopírujeme a vložíme do překladače. Ne vždy se však můžeme na takový překladač spolehnout. Slova si upravuje a někdy dokonce ani nepřeloží. Na lidský mozek počítače snad nikdy nedosáhnou. I když, kdo ví, že jo.

Proč vůbec máme potřebu hledat takovouto informaci? Protože jsme fanoušci amerických aut a chceme o nich vědět co nejvíce a orientovat se v jejich minulosti, přítomnosti a také budoucnosti. Zajímá nás, která celebrita vlastnila jistý druh auta. Proč si zrovna prezident Spojených států amerických oblíbil to a tamto auto. Nebo možná chceme udělat radost někomu blízkému a koupit nové auto. Je to sice velké gesto, ale proč ne. Pokud si to ten člověk opravdu zaslouží, nevidím jediný problém. Možná si chceme jen rozšířit svou sbírku malých autíček na naší poličce v pokoji ale již nevíme o dalších modelech a internet se stane naší inspirací.

Můžeme i studovat v knihovně, kde najdeme názory od spisovatelů, o kterých jsme nikdy předtím nemuseli slyšet a je to poněkud důvěryhodnější než taková internetová stránka, kterou si může založit kdokoli a napsat tam cokoli. Necháváte si svá malá autíčka v původním balení? Nebo je rádi rozbalujete a vystavujete? Jak se o ně staráte? Každý z nás má jiný důvod, proč zrovna tohle vyhledávat. Ale jedno nás bude spojovat. A to jsou informace, které získáme, ať už je využijeme k čemukoli.